SEO TEXT
Letar du efter en content-och SEO byrå som kan hantera produktionen av dina SEO-texter? Då har du kommit till rätt ställe.
Copywriting och publicering
Låt en professionell SEO-copywriter ansvara för produktionen av dina texter, så kan du helt koncentrera dig på ditt företag.
Är du intresserad av att få en offert för produktion av SEO-texter, eller vill du bara veta lite mer om dina alternativ? Kontakta oss då, fyll i kontaktformuläret genom att klicka på länken nedan.
Vad är SEO-texter?
SEO-texter är texter och artiklar som produceras för din webbplats i avsikt att locka fler besökare. En webbplats som inte innehåller bra SEO-texter kan i många fall jämföras med att äga en butik på drottninggatan, men 10 meter under jorden. Det är lätt att räkna ut att en sådan plats inte kommer att locka särskilt många kunder – såvida du naturligtvis inte använder reklam eller någon annan form av marknadsföring.
Googles algoritmer blir mer och mer uttalade. Därför bör dina SEO-texter vara kvalitativt välskrivna och skapa ett verkligt värde för dina besökare. Google har blivit bättre på att avslöja tunt innehåll, där ett specifikt sökord eller sökord bara trängs in flera gånger.
Bra SEO-texter innehåller naturligtvis utvalda sökord, som fokuseras på i själva textkompositionen. Det är viktigt att det givna sökordet används på ett naturligt sätt, omgivet av kvalitetsinnehåll. Dessutom bör det också vara fokus på så kallade LSI-sökord (sökord som är relaterade till innehållet). Användningen av dessa sökord hjälper Google att förstå vad dina texter handlar om, och detta leder till en bättre ranking.
Googles algoritmer tittar på många olika parametrar när de väljer de mest relevanta sökresultaten. Bland dessa är innehållet på webbplatsen ett av de viktigaste. Google tjänar mycket pengar på att använda våra sökmotorer om och om igen. Om vi som användare slutar hitta de sökresultat vi vill ha, hittar vi snabbt ett bättre alternativ.
Så här utformar vi dina SEO-texter
Innan vi börjar med själva SEO-copywriting finns det flera komponenter som vi undersöker:
- Vad gör ditt företag?
- Vilka värderingar och berättande har ditt företag?
- Vad säljer ditt företag?
- Vem är målgruppen?
- Dina önskemål och behov
För att vi ska kunna producera kvalitetsinnehåll för din webbplats är det viktigt att vi förstår dig och ditt företag. Det är det som skapar de bästa resultaten.
Så innan vi börjar med copywriting av SEO-texter gör vi alltid en detaljerad forskning.
Vad gör ditt företag?
Alla företag är unika, gör saker annorlunda och producerar olika saker. För att få fram bra SEO-texter är det därför nödvändigt att ha förståelse för ditt företag.
Beroende på vilken bransch företaget verkar inom varierar också ordval och utformning av SEO-texterna.
Vilka värderingar och berättande har ditt företag?
Om det finns vissa historier eller värderingar som du vill ska representeras i dina SEO-texter måste detta givetvis finnas med. Vi är väldigt bra på att skapa en röd tråd i vår textkomposition.
Ranka högt på Google
Många företag är online numera vilket betyder att ditt företag behöver ranka högt på Googles sökmotor för att synas för dina kunder. Men de topp 10 på google kommer inte av sig själva, det måste finnas aktivt arbete för det. Särskilt i branscher med stark konkurrens.
Även om konkurrensen inom din bransch är stor är det fortfarande möjligt att uppnå bra rankningar, vilket skapar många besökare på din webbplats.
Det är viktigt att påpeka att det inte alltid är företaget med den största marknadsföringsbudgeten som vinner i detta sammanhang. Vi har upprepade gånger utkonkurrerat stora företag med enorma mängder kapital i bakgrunden.
Det handlar mer om att hitta en partner som är stolt över att hjälpa dig att uppnå bästa möjliga resultat och fördelar. En partner, som har analyserat och testat olika strategier och vet vad han ska göra.
Men varför är det egentligen så viktigt att ranka högst upp på Google?
Det är ganska enkelt. De bästa resultaten får flest besökare. Tänk på det. När var sista gången du klickade på sidan 2 i sökresultaten? I själva verket får resultaten först, sida 1 med 91,5% av alla klick.
Så det är bara att komma till sida 1 på Google?
Svaret är både ja och nej.
Att komma till sida 1 på Google är definitivt en mycket bra början. Det kommer att få många fler besökare till din webbplats. Observera om dina sid 1 -placeringar finns på sökord med hög sökvolym.
Men det är fortfarande stor skillnad på hur många besökare du kan locka till din webbplats, om du är på plats 1 eller 10 på första sidan.
Som du kan se på searchenginewatch.com, dess grafik nedan, får förstaplatsen 32,5% av alla klick, medan sökresultatet som ligger på en tionde plats på första sidan är nöjd med 2,4%.
Om du vill komma till toppen av Google är två av de viktigaste faktorerna bra SEO-texter och länkbyggnad.
Vad säljer ditt företag?
Om till exempel goda produktbeskrivningar ska skrivas är det nödvändigt att bygga upp en kunskap om produkten. Vi har erfarenhet från olika branscher och är mycket duktiga på att bekanta oss med komplexa produkter och tjänster.
Vem är målgruppen?
Företagets målgrupp och en given produkt har inflytande på hur textskrivandet utvecklas. Är texten främst skriven för kvinnor eller män? Är texten riktad till unga eller gamla? Är SEO texten till en professionell eller en vanlig konsument?
Alla dessa frågor måste besvaras för att kunna skriva effektiva SEO-texter.
Dina önskemål och behov
Vi tar alltid hänsyn till dina individuella önskemål och behov. Om du vill ha något på ett visst sätt, gör vi det här.
Vi arbetar målmedvetet för nöjda kunder.
Sökordsanalys och konkurrens
Därefter börjar vi förbereda en grundlig och fullständig sökordsanalys. Denna sökordsanalys utförs för att avgöra vilka sökord som är viktiga för ditt företag. Samtidigt undersöker vi sökvolymen och konkurrenskraften för det aktuella sökordet.
Sökordsanalys är själva grunden för copywriting. Det är avgörande att fokusera på rätt sökord så att bästa möjliga resultat kan uppnås.
Nyckelord och LSI keywords
När dina SEO-texter skrivs ser vi till att vi får med viktiga sökord och relaterade sökord, så kallade LSI-sökord, på ett naturligt sätt. Dessutom fokuserar vi också på Long Tail keywords. Long Tail keywords, eller bara långa sökord, är sökfraser som är bredare än vanliga sökningar.
Läsbarhet
Under utarbetandet av dina SEO-texter fokuserar vi också på att göra dem läsarvänliga. Här fokuserar vi bland annat på att dela upp dina texter i sektioner och använda rätt H-taggar. Dessutom undviks långa, komplicerade meningar, vilket gör att läsa texten tråkigt.
Läsarvänliga texter är inte bara viktiga för att uppnå bra ranking i sökresultaten, utan också för att behålla besökaren och sälja mer.
Konverteringsvänliga SEO-texter
En SEO -text ska inte bara locka besökare till din webbplats, den har också andra syften.
Det bör först och främst fånga besökarens intresse, eftersom han eller hon bibehålls. Då ska det skapa värde för besökaren, bland annat i form av bra information. Genom att ge bra och användbar information optimeras chanserna för att besökaren får en koppling till ditt varumärke.
I slutändan bör SEO-texterna leda till att besökaren gör ”mest önskat svar”. Mest önskat svar varierar från plats till webbplats. Om du driver en affiliate -webbplats är det mest önskade svaret när du klickar på en affiliate-länk på webbplatsen.
Om du till exempel äger ett snickeriföretag är det mest önskade svaret när besökaren fyller i ett kontaktformulär eller ringer dig baserat på besöket på webbplatsen. Om din webbplats fungerar som en webbutik är det mest efterfrågade svaret när besökaren gör ett köp. För att besökaren ska kunna göra en värdefull åtgärd på din webbplats bör det vara tydligt vad besökaren ska göra.
Samarbeta med SEO-Butler
Är du intresserad av att få ett erbjudande om copywriting av SEO-texter, eller vill du bara ha en icke-bindande chatt om dina alternativ, fyll sedan i vårt kontaktformulär.
Då kan vi berätta lite mer om hur vi ska kunna hjälpa dig och ditt företag att ranka högre på Google.